eiinarssson

Algrens bilar

Publicerad 2014-02-24 13:41:14 i Allmänt,

Sitter i skolan och slutar om en halv timme. Känner att jag verkligen vill hem och sova men så vet jag att det inte kommer bli sen ändå. I går så gjorde jag Algrens moss var super gott. Skriver receptet längst ner. Har gått så där med nyttigeheterna. Men har varit nykter i helgen medans de andra drack. Var på ikea i kalmar i lördags och köpte kök och golv till köket och tv rummet. Skönt att det börjar hända något. Vill verkligen flytta nu och ha det precis som jag vill. 
 
Börja med att dela upp Algrens bilar i färgerna. 
Ta 1.5 dl vispgrädde och häll det i en gryta. 
Häll den färgen du vill ha i botten i kastrullen och sedan värm det på svag värme, tills bilarna smälter. 
Sedan när bilarna har smält i grädden så häller man upp i glas som man ska servera det i. Sedan ställer man in det i kylskåpet på det kallaste stället så det går fort. Ungefär i en kvart. 
Sedan gör man så med nästa färg med bilar. Och häller det över det första lagret och stället in det igen tills det stelnar, Sedan tar man sista bilarna och gör samma sak med dom och häller över det i glaset och sedan låter det stelna.. Jag avslutade med att smällta vit coklad och hävde det över. Kan säga att man måste ha det för de var mycket godare än utan! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela